Ukrainian Fashion Week

Фотопроєкт RESET/RENEWAL на Ukrainian Fashion Week

Фотопроєкт RESET/RENEWAL на Ukrainian Fashion Week

Це вперше, коли український фотограф виграв конкурс британського Vogue. Ним став відомий зі зйомок українських брендів Вова Клевер ‒ фешн-фотограф, режисер та арт-директор із Києва.

Фотопроєкт складається із двох частин: перша натхнена творчістю Поля Гогена, друга ‒ одним квітневим ранком, коли Вова з дівчиною гуляли пустим полем без одягу. “На вулиці було 2 градуси. Ми не відчували холоду. Ми відчували свободу”, ‒ згадує Вова. Обидві частини, пізніше з’єднані в одну, відповідають темі конкурсу: Reset/Renewal (Перезавантаження/Оновлення).

“Я дуже довго думав, як це переосмислити, ‒ коментує Вова. ‒ В один момент я зрозумів, що в мені ще з 2019 року живе незакритий гештальт Гогена. Я не вперше бачив його картини наживо, але тільки тоді відчув їх по-справжньому”. Вова побачив роботи Гогена в Пушкінській галереї, де художнику була присвячена окрема зала. З того часу Поль став його улюбленим художником.

“Я вперше відчув таку сильну енергетику від мистецтва. Я був засліплений цими кольорами ‒ вони викликали в мене мурашки по тілу. Про кожну з робіт я прослухав аудіогід, ще глибше поринувши у їхній зміст. Я сконцентрував свій погляд на одній з картин, яка називається “О, в тебе ревнощі?”, і застиг біля неї. Поль Гоген вважає її своєю найкращою”.

Одна з картин, на яку Вова посилається у проєкті, називається “Матамое”, що з таїтянської означає смерть. “У цей момент я зрозумів, що смерті дуже близькі теми життя, перезавантаження й оновлення. Я поцікавився, чому художник так назвав цю картину ‒ адже на ній зображено пейзаж. Коли Гоген писав картину, він відчував, як в ту мить у ньому помирав цивілізований буржуа і народжувався дикун. Смерть для нього ‒ реінкарнація, перезавантаження та оновлення. Він перейшов в інші виміри, коли зміг звільнитися від колишнього себе”. Гоген покинув дружину, п’ятьох дітей і роботу на біржі та перебрався до Французької Полінезії, присвятивши себе мистецтву.

“Я присвятив цьому конкурсу і цій зйомці самого себе. Як говорив Тарковський, якщо ви хочете зняти кіно, яке змусить глядачів замислитися, треба повністю віддатися. Кіно має керувати вами, а не ви ним. У мене так і вийшло”, ‒ розповів фотограф.

Перш ніж почати роботу над проєктом, Вова купив щоденники, альбоми, книжки й документальні фільми про художника. Цілий місяць він присвятив вивченню творчості та життєвого шляху Гогена, відзнявши проєкт за три дні до дедлайну.

Зараз Вова планує отримати візу до Лондона та познайомитися з командою британського Vogue. Він отримає менторство візуального директора протягом року із трьома портфоліо-ревю, а також можливість двічі потрапити на бекстейдж зйомки едіторіалу журналу.

“Моя основна мета ‒ виходити на міжнародний ринок. Хочеться втілювати свої найсміливіші ідеї. Іноді я відчуваю, що в Україні це важче зробити. На це є багато причин, включаючи і бюджети, і підхід до роботи. Мене також цікавить галерейний простір”, ‒ розповідає Вова Клевер про плани на майбутнє. Воно обіцяє бути успішним.

З інтерв’ю Buro24/7, текст: Єлизавета Павленко