Як українські бренди працюють під час війни: Zharko
Behind the Scenes
Готуючись до cезону Ukrainian Fashion Week SS25, що триватиме в Києві з 1 по 4 вересня, команда UFW звернулася до учасників з питанням: «Як ваш бренд проживає часи повномасштабного вторгнення?». Дизайнерка Катерина Жарікова, засновниця бренду Zharko, розповіла про те, як команда справляється з викликами сьогодення.
У лютому 2022 року бренд Zharko якраз готував нову колекцію сезону AW22/23, показ і планував вихід на міжнародний ринок, але через повномасштабне вторгнення все зупинилось. Спочатку було дуже важко розуміти, що взагалі робити, як планувати майбутнє. На жаль, команда бренду не змогла повноцінно працювати, дуже багато працівників поїхали закордон і не повернулися. До середини травня 2022 року бренд взагалі не працював: не вистачало майстрів, матеріалів, сировини, взагалі не було постачальників.
Втім, було розуміння, що нашу країну треба підтримувати, тому дизайнер бренду Катерина Жарікова вирішила, що попри все треба йти далі. Тож наприкінці травня з обмеженою кількістю людей (а саме командою з трьох осіб), з мінімальною кількістю матеріалів бренд відновив свою роботу, розробив концепцію та створив нову колекцію, яка стала знаковою для Zharko.
Натхненна українською культурою, її прадавніми рукотворними техніками та символами, колекція презентувала речі, оформлені традиційним українським орнаментом (витканим за зразком старовинних ткацьких технік на сучасному станку), а також актуальними написами та гаслами, які передавали сучасний український дух.
Колекція отримала схвальні відгуки за кордоном, бренд брав участь у найрізноманітніших pop-up, виставках та маркетах. Завдяки цьому у нас з’явилися нові зарубіжні звʼязки, клієнти, вихід на американський ринок. Зараз, наприклад, бренд Zharko представлений у Нью-Йорку в магазині The Canvas. А ще колекцію бренду відібрали до фіналу міжнародного конкурсу у Брюсселі, де відбувся показ в рамках Brussels Fashion Week.
Як, думаю, і всі інші, ми намагаємось допомагати в цей непростий час. Zharko брав участь у благодійному маркеті в Варшаві, що був організований шоурумом KAPSULA, збирав гроші на допомогу українським бійцям.
Зараз бренд намагається стабільно працювати, не дивлячись на постійні відключення світла, нестачу електроенергії. На сьогодні команда налічує понад 10 чоловік, випускає по дві колекції кожного сезону, відшиває на українських підприємствах, має багато точок продажу по Україні, а також декілька міжнародних рітейл платформ і магазинів, донатить та платить податки.
Загалом, спочатку все здавалося неможливим, недосяжним, руки повністю опускалися. Але зараз віра в свою країну і в нашу перемогу надихає, дає сили йти далі, працювати, показувати всьому світу наші таланти і вміння. А ще — бажання підтримувати нашу любу Україну, бо хто як не ми!