Ukrainian Fashion Week

Як українські бренди працюють під час війни: Tamar Keburia

Як українські бренди працюють під час війни: Tamar Keburia


Behind the Scenes

Готуючись до cезону Ukrainian Fashion Week SS25, що триватиме в Києві з 1 по 4 вересня, команда UFW звернулася до учасників з питанням: «Як ваш бренд проживає часи повномасштабного вторгнення?». Тамріко Кебурія, дизайнерка Tamar Keburia, розповідає редакції про власні переживання та шлях бренду за часів великої війни.

Перед початком повномасштабного вторгнення бренд Tamar Keburia активно готувався до нового сезону. За два дні до лютого 2022 року команда знімала лукбук колекції Fall-Winter напередодні показу в шоурумі в Парижі. Ніхто не вірив у вірогідність великої війни, всупереч певній стурбованості. Коли вона все ж прийшла, це стало шоком.

Відтоді буття нашої команди кардинально змінилося. У перші місяці роботи практично не було, всі хвилювалися за життя та безпеку одне одного. Але попри труднощі, вдалося зберегти співпрацю з постачальниками та підрядниками. Перші пів року були надважкими, але з часом вдалося налагодити робочі процеси – і все це завдяки людям, команді, кожному, хто вкладав душу і серце в роботу. 

Команді часто доводиться працювати в непростих умовах, зокрема при повітряних тривогах, відключенні електрики тощо. Фінансово бренд зазнав втрат, але ми змогли стабілізувати ситуацію. Війна поглибила зацікавленість щодо українських брендів, і водночас рівень відповідальності зріс. Нас сприймають не лише як моду, а як представників окремої країни, що є дуже великою відповідальністю, тому ми активно працюємо над розширенням присутності Tamar Keburia за кордоном. Запорукою виживання бренду нині є адаптивність, інновації й підтримка нашої команди та клієнтів.

Колектив не зупиняється, навпаки — працює активніше, щоб показати світу, що в Україні живе і процвітає креативне мислення. Зараз ми виробляємо більше колекцій, ніж до повномасштабного вторгнення, продовжуючи працювати та розвиватися.

Вихід на закордонний ринок став складнішим через війну, але й викликав підвищений інтерес до українських брендів. Вдалося представити колекції на London Fashion Week завдяки підтримці Ukrainian Fashion Week та фонду USAID. Війна змусила адаптувати робочі процеси, зокрема організацію знімань в умовах перебоїв електропостачання та необхідності бомбосховищ.

Творча складова бренду теж змінилася. Естетика, яка завжди була інтелектуальною та монохромною, стала ще більш філософською та наповненою змістом. Нові колекції мають концептуальний характер і порушують актуальні питання. Наприклад, у показ колекції FW24 під час Лондонського тижня моди ми інтегрували тему ідентичності біженців та мого власного досвіду як двічі переміщеної особи. На подіуми були розміщені дзеркальні валізи, що нагадували глядачам про досвід українців, які мали покинути все через війну і вмістити своє колишнє життя у валізи.

Попри всі труднощі команда Tamar Keburia залишається згуртованою та продовжує працювати над своїми цілями. Ми впевнені, що подолаємо всі виклики, зберігаючи творчий підхід та креативну іскру, яка надихає рухатися вперед.