Як українські бренди працюють під час війни: GOLETS
Behind the Scenes
Готуючись до сезону Ukrainian Fashion Week SS25, що триватиме в Києві з 1 по 4 вересня, команда UFW звернулася до учасників з питанням: «Як ваш бренд проживає часи повномасштабного вторгнення?». Спілкуємося з Оленою Голець — дизайнеркою і засновницею брендів GOLETS та Dolcedonna.
Ми зустріли 24 лютого 2022 року, як і вся Україна, прокинувшись від вибухів. Звичайно, це було шоком.
На той момент ми мали довгий список зобов’язань-розрахунків із підрядниками за відшиту літню колекцію, зі співробітниками за відпрацьований місяць і з постачальниками тканин.
Перші тижні хтось їхав, хтось залишився у Києві, але вже за місяць ми почали працювати. Моя донька живе в Парижі, де організувала фонд допомоги всім, хто потребував в Києві продуктів і речей першої потреби. Гроші надходили з Лондона, Парижа, Італії — тоді це допомогло багатьом людям, особливо тим, у кого були проблеми з пересуванням.
Я на початку війни вирішила, що я донатитиму військовим і цивільним, яких знаю особисто і знаю на що саме буде витрачено кошти. Ми купували взуття, одяг, спорядження для військових, одягали біженців з Маріуполя, брали участь у купівлі дронів, ремонту та купівлі автомобілів, приладів нічного бачення.
У квітні 2022 року ми спробували відновити роботу. Зателефонували дві швачки й сказали, що дуже потрібні гроші для життя і запитали, чи є якась робота. Роботи насправді не було, оскільки на момент повномасштабного вторгнення була готова більша частина колекції й ми винні були кошти підрядникам. Зависли оплати за оренду, податки.
Я вирішила почати розробку зимової колекції Dolcedonna. Але не тільки розробляти, а й відшивати її, а також готувати зразки GOLETS. З травня все почало оживати: повернувся артконсультант бутика, у червні відновив роботу ТЦ Dream Town, де у нас є свій відділ. Так ми повноцінно запрацювали: продавали літню колекцію та поступово розраховувалися з боргами.
Ми зрозуміли, що нарешті працюємо! І це було не просто чудово, це було початком життя. Бо коли сталися перші дні, тижні та перші місяці військових дій, неможливо було ідентифікувати себе: хто ти, що ти й навіщо ти. А коли ти не можеш створювати, ти не можеш дихати.Так ми працюємо вже два з половиною роки. Як і раніше, робимо дві лінії: демократичну — Dolcedonna і першу — Golets. Обдзвонивши всіх клієнтів, зʼясували, що 70 % та 90 % покупців з кожної з ліній виїхали, тому команді довелось чимало зробити, щоб напрацювати нову базу.
Звичайно, військові дії та нестабільність купівельного попиту, відсутність світла змусили думати про зовнішні ринки та налагоджувати продажі. Це, безумовно, на краще, але все одно команда націлена на роботу в Україні – це наша відповідальність, мрія та наше майбутнє.