UFW SS25: FROLOV «Ivasyk»
2 вересня український бренд FROLOV разом із театральним режисером Іваном Уривським представили нову інтерпретацію української народної казки під час показу колекції Spring 2025 “Ivasyk”. Захід відбувся в рамках офіційної програми UFW SS25 за підтримки генерального партнера Sense Bank.
Локацією для проведення шоу обрали Concert Hall та Glass Tower. Майданчики під знаком “∄” – однієї з найвагоміших культурних інституцій столиці за вулицею Кирилівська 41, які вперше стали місцем проведення театральної вистави. Місце, куди важко потрапити та заборонено знімати. Позиція Кирилівської суголосна баченню FROLOV: важливо продовжувати створювати те, що близьке твоєму серцю – як би складно не було.
Ідея створити цей показ народилася в Івана Фролова після відвідування вистав поставлених Іваном Уривським у театрі імені Івана Франка. Виникло бажання створити твір, що відображатиме дух часу й водночас стане одою вдячності Києву, який впродовж складного часу повномасштабного вторгнення підтримував виробництво та команду, що віддано продовжувала створювати одяг. Вибір поставити українську народну казку “Івасик-Телесик” був зумовлений бажанням повернутися до українського фольклору, щоб через містичну історію зобразити наше сьогодення, де перемагає добро. Для Івана Фролова ця казка має особливе значення не лише тому, що вона була однією з його улюблених у дитинстві, а й через особисту історію — його дідусь був теслярем. Цей показ-виставу Іван присвячує йому.
Нове бачення казки народжувалося під час прогулянок локацією, обраною для показу – Glass Tower на Кирилівській. “Ще до війни я мріяв зробити показ тут. К41 не просто ідеальне місце для втілення нашої ідеї, а майданчик який може підсилити її. Кирилівська завжди дарувала кожному з нас відчуття анонімності, свободи, взаємоповаги, місця яке збереже всі твої таємниці,” – ділиться роздумами Іван Фролов. Унікальний простір продиктував символічний поділ казки на чотири частини, кожна з яких відображає різні етапи життя головного героя. На локацію гості потрапляли за всіма правилами клубу, – і, отримавши повний досвід із заклеюванням камер на телефоні наліпками, печаткою з символом сектору та ознайомленням з усіма правилами, одразу потрапляли на виставу. Біля вхідних дверей актор Акмал Гурєзов, що зіграв роль Тесляра, уже розпилював дерево електропилою. Його невелика сцена здіймалася на підйомному крані між входом і сходами до залу, заявляючи про те, що казкова історія розпочинається тут і зараз. Занурені в синій неон сходи запрошували гостей переміститись всередину приміщення. Стіни простору вщент заповнювала електронна музика, за виконання якої відповідала Настя Воган. Візуальним доповненням аудіального всесвіту стала інсталяція – над пультом знаходилась величезна деревʼяна гілка. Хаотична форма і великий масштаб натякали на велич того, що відбуватиметься далі. Раптом музика припинилась – її замінили слова Зміючки з мультфільму про Івасика-Телесика. Хитро та звабливо персонажка кликала хлопчика “приплинути до бережка”. В цей же момент стіни почали розсуватися – утворився портал, через який гості могли завітати до Glass Tower, де й відбувалась основна частина шоу. Виконана зі скляних кубів споруда відлунювала ніжними звуками бандури: за інструментом грав Тарас Столяр.
Простір був наповнений запахом свіжого дерева під назвою “Івасик”, який розробили спеціально для шоу командою парфумерів з Poetry Home. Звичні сидіння замінили пеньки дерев, що впали. Їх зібрали на лісопильнях, з деревини переважав граб і бук – ліси у яких водиться бура гадюка, яка була однією з натхнень колекції. Такий підхід до оздоблення приміщення утверджує свідомий погляд до кожного з аспектів та повагу до природних ресурсів. Пеньки залишаться в Glass Tower і будуть повторно використовуватися для інших проєктів.
Початок символізує народження Івасика, роль якого зіграв Вова Ранчер. У повній темряві тишу порушує звук рубанка. Тесляр творить нове життя обтесуючи дерево. У другому акті Івасик вирушає в дорогу, де зустрічається з Лебідкою, яку грає Ксенія Білик. У пристрасному поцілунку зароджується кохання. Поцілунок тривожить Змія, уособлення спокуси та випробувань. Роль небезпечної героїні виконує Соломія Кирилова. Івасик покидає лебідку, щоб піти за Змією, яка кличе його піснею “Візьміть мене лебеді зоряні”. Композицією, що присвячена давній дружбі між поетом, Олегом Князенком, та композиторками Оленою Сологуб та Тетяною Лободою, поезія якого надихнула їх створити цей романс. Ця сцена символізує конфлікт між бажанням безпеки та спокусою невідомого, що є важливим випробуванням для головного героя. У фіналі казки Івасику являється примара Лебідки, яка від горя потонула на дні морському. Залишивши Змію віч-на-віч з нищівною хіттю, Івасик женеться за образом коханої, яку він втратив назавжди – тим часом його головний ворог бʼється в конвульсіях чи то від насолоди, чи то від смерті, і, врешті-решт, скидає свій хвіст. “Унікальність в тому, що кожний глядач побачив щось своє, але всю картину — ніхто взагалі. Враховуючи складність локації, усе сильно залежало від ракурсу, хто де сидів і в цьому є якась загадка, навіть для нас,” – ділиться враженнями від показу Іван Уривський. Провідником у світ моди для режисера-постановника стала його дружина та друга режисерка вистави Мальвіна Хачатрян. Ця переосмислена історія стає алегорією на сучасне життя, яке сповнене випробувань, спокус і дослідження власної ідентичності, де кожен стикається з викликами, але шукає свою правду та сенс.
Серед ключових елементів колекції – знакові корсети бренду, які дизайнер інтерпретував по-новому та сукні з пластинами, що створюють ефект дзеркала. За референс були взяті фурнітура та скляне оздоблення меблів готельного номера Chateau Marmont у Лос-Анджелесі. Ці елементи колекції виготовили майстри з Івано-Франківська у центрі розробок та дизайну Polé Works разом з заводом іграшок ТехноК, на трьох координатних ЧПУ фрезерах. Ще одним важливим мотивом Spring 2025 є зміїний принт, української бурої гадюки. Патерн поєднує у собі три барви: чорну, білу і блакитну. Мальви стали центральним символом колекції. Їх можна знайти вишитими рубкою на шалях з шовкового шифону, що нагадують рушники, оброблені мереживом і бахромою. Кожен такий рушник вишивається вручну близько 2,5 тижнів. Авторкою мальви стала Наталка Сойко – вона не лише створила обрис квітів, а й логотип змії, лебідки, тесляра та бандуриста, які є основними символами лінійки та втілені ручній вишивці бісером і кристалами Swarovski. Спеціально для цієї лінійки бренд розробив новий логотип Фролов кирилицею, літера «Ф» в якому нагадує змію, що проповзає поміж двох мальв. Також колекція містить в собі геометричні костюми з широкою смугастою тканиною. За традицією, особливу увагу бренд приділив фурнітурі та прикрасам. Виконане на печі у Львові гутне скло використовується для створення сережок, ґудзиків та підвісів. Флагманом серед оздоб виступає кольє у формі окулярів для плавання – аксесуар нагадує про велику любов до естетики плавання Івана Фролова. Вперше за довгий час до колекції FROLOV увійшли чоловічі образи, натхненні різними уявленнями про Івасика дизайнером.
Генеральним партнером показу став український Sense Bank. «FROLOV SPRING 2025 “IVASYK” SHOW — це більше ніж fashion-подія. Це потужний, сучасний погляд молодого українського митця, який, вже маючи визнання у світі, продовжує творити в Україні, проявляти свою ідентичність та формувати нові, актуальні сенси у такі непрості часи. Для Sense Bank як державного банку цінно підтримувати яскравих представників культури, бо це насамперед вклад у наше майбутнє», — підкреслила заступниця голови Правління Sense Bank Олена Зубченко.
Нове прочитання казки “Івасик-Телесик”, було втілене через синтез моди, театру та музики. Саунд-дизайн до шоу від композиторки Насті Воган, резидентки ∄, складався з декількох частин — її вступний ді-джей сет сплітав техно з записом казки, а основна частина музики під час показу виконувалась в реальному часі. Електроніка поєднувалась з імпровізацією бандуриста Тараса Столяра і вокалом Соломії Кирилової. Неможливо не згадати за перуки моделей на показі, за які відповідала Юля Стець. Їхні зачіски та макіяжі стилізувала Саша Ветрова. Головним натхненням бʼюті образів стала українська співачка Раїса Кириченко. . За кастинг відповідали Cat-b. Продюсуванням займалася Катерина Олєшко. Сценографія та сетап показу був розроблений київським архітектурним бюро “ФОРМА” та студією “u2203” від ∄, яка також розробила світловий дизайн, веб-елементи та продакшн події. Екрани в режимі реального часу транслювали багаторівневе дійство з камер. Завдяки формі та розміщенню екранів складалося враження повного занурення глядача у витвір кінематографічного мистецтва, де б він не знаходився.
Колекція також буде презентована в Нью-Йорку 8 вересня.