Олексій Сай та Алевтина Кахідзе для Ukrainian Fashion Week noseason sept 2021
Художниця, перформерка, посланниця з толерантності від ООН в Україні Алевтина Кахідзе та художник, автор скульптур та інсталяцій, громадський діяч Олексій Сай розписали стіни холу Мистецького Арсеналу. Малюнки художників стали окрасою UFW noseason sept 2021 та спонукають гостей замислитися про відповідальність.
Основою проблематики, яку розкривають художники через малюнки для Ukrainian Fashion Week noseason sept 2021, став перетин теми sustainability та відповідальності за майбутнє.
«Я не дуже сильно дотичний до моди як до індустрії, але бачу, що у будь-якій індустрії є відповідальність і є щось, що виходить за рамки суто красивої сторони. І ми замислювалися про те, що ми з Алевтиною можемо сказати як художники. І тут у нас є дві теми, які перетинаються: sustainability та перестороги щодо майбутнього. І мода, як на мене, велику роль відіграє у візуалізації майбутнього, бо вона по своїй природі завжди думає, що буде. Загальна концепція полягає у тому, що на майбутнє потрібно думати про щось відповідальне і корисне для всіх людей», – наголошує Олексій Сай.
Своєю чергою Алевтина Кахідзе зазначає: «Я вивчаю питання сталості досить давно… В індустрії моди це слово я чую із питаннями – як і який одяг та взуття виробляти, аби втілювати поняття сталості? Дискусії в цьому напрямку у сфері моди свідчать, що абсолютної сталості наразі не існує. Тому я намалювала посудину, в якій все ж таки існує та безмежна сталість, про яку індустрія мріє. Absolute sustainability – це парфум, який не зберегти відкритим. В іншому муральному живописі безмежна сталість зображена в хмарах – те, що недосяжне і знаходиться ближче до далекого майбутнього, ніж до сучасності. Але ж майбутнє – це вибір, тому маємо говорити не про одне майбутнє, як звикли, а про декілька майбутніх – there are futures, not one. Ми можемо обрати одне з можливих… Власне я обираю те майбутнє, в якому панчохи створюються рослинами. У мене немає жодних досліджень і доказів, що таки панчохи можливі, але я вірю».
Малюнок «Дякую рослині за панчохи в 2050-му році» був надрукований в українському Vogue, італійському і французькому.
В роботі над розписом Олексію Саю допомагала його дружина, дизайнер Світлана Ратошнюк (поруч з Олексієм на фото).