Ukrainian Fashion Week

Як українські бренди працюють під час війни: BOBKOVA

Як українські бренди працюють під час війни: BOBKOVA

Behind the Scenes

Готуючись до cезону Ukrainian Fashion Week SS25 , що триватиме в Києві з 1 по 4 вересня, команда UFW звернулася до брендів-учасників з питанням: «Як ваш бренд проживає часи повномасштабного вторгнення?». У цьому матеріалі спогадами та враженнями з редакцією ділиться дизайнерка Христина Бобкова — засновниця BOBKOVA.


За три дні до повномасштабного вторгнення команда BOBKOVA разом із фотографом Степаном Лісовським і стилістом Веніаміном Брикаліним зняли lookbook FW2023/24. Але життя бренду, як і всіх українців, дуже скоро розділилося на ДО і ПІСЛЯ. Роботу тимчасово призупинили, оскільки важливіше було думати про людей: допомагати виїхати з гарячих точок, шити мішки для тероборони і занавіски в штаби гуманітарної допомоги, потурбуватися фінансово про базові потреби співробітників.



Бренд зберіг 80% команди, адже головна цінність BOBKOVA — співробітники. Ми вивезли частину речей і організували склад у Німеччині, де розмістили зразки нової колекції BOBKOVA FW2023 і деякий сток архівних колекцій, відновили відправлення замовлень з Європи. Бренд не переносить виробництво в інші міста й країни, ми зберігаємо роботу і забезпечуємо життя сімей членів нашої команди, у багатьох з яких близькі на фронті.



Ще один важливий фактор — ми хочемо працювати і платити податки в Україні та розвивати свою країну! Бренд вдячний усім клієнтам, байерам, пресі, інфлюенсерам. Вдячні Сенату моди у Берліні і Fashion Council in Germany та Ukrainian Fashion Council за підтримку, результатом якої стали чотири шоу на Berlin Fashion Week; також BOBKOVA було представлено в Нью-Йорку (за підтримки Donna Karan і Tommy Hilfiger) і в Парижі (презентація VOGUE.UA за підтримки Анни Вінтур) під час Тижнів моди, а також в шоурумах у Парижі та Шанхаї.



Від початку широкомасштабного вторгнення ми організували і провели понад 20 благодійних поп-апів у Берліні, Парижі, Франкфурті, Женеві, Відні та ін., перерахували і продовжуємо перераховувати кошти для гуманітарних фондів і військових, працюючи в Києві. За рік роботи в Німеччині у BOBKOVA було дві співпраці з німецькими брендами і творцями: Ann Scheidermann і Chris Bader. Завдяки потужній підтримці ми вийшли з фінансової кризи на початку вторгнення і допомагаємо силам оборони.



З березня 2022 року у світі працювало гасло «Made in Ukraine», але багато що залежить від бренду, якості продукції, дизайну; потрібно конкурувати продукцією, а не країною-виробником.
Головне натхнення — моя Україна, її культура, традиції, які я як художник і ремісник хочу зберегти. Вдячна силам захисту та оборони, що вперше за кілька складних років зможу зробити шоу BOBKOVA в рідному Києві!