Ukrainian Fashion Week

Як українські бренди працюють під час війни: TONiA

Як українські бренди працюють під час війни: TONiA

Behind the Scenes

Готуючись до cезону Ukrainian Fashion Week SS25, що триватиме в Києві з 1 по 4 вересня, команда UFW звернулася до учасників з питанням: «Як ваш бренд проживає часи повномасштабного вторгнення?». Про те, як вдалося створити й розвивати TONiA під час війни, говоримо з художницею з костюмів та дизайнеркою Антоніною Белінською.


Бренд TONiA було засновано влітку 2023 року під час війни в Україні. У липні відбулась презентація дебютної колекції «Ентропія», а вже в січні 2024-го вона була представлена на Тижні моди у Будапешті в рамках ініціативи Support Ukrainian Fashion. На той момент я мала за плечима 20-річний досвід роботи над найкасовішими українськими кінострічками та перемогу на премії «Золота Дзиґа 2020», та робота над побудовою власного бренду була непростою.


Але саме повномасштабне вторгнення підштовхнуло не відкладати втілення давньої мрії й започаткувати власний бренд одягу. Цей крок став для мене ідейно-художнім маніфестом про цінність життя, творчості й краси у часи, коли вони перебувають під загрозою знищення. Так творча реалізація стала психологічною та моральною підтримкою.

Створюючи одяг, я прагну надихнути жінок зберегти свою ідентичність під час війни, віднайти втрачене відчуття захищеності та внутрішню свободу. Всі колекції TONiA просякнуті енергією життя, адже у часи зневіри людям потрібно нагадувати про існування як персонального майбутнього, так і майбутнього усієї нації.  

Для молодого бізнесу війна стала надзвичайним випробуванням: постійні обстріли, проблеми з логістикою та світлом, блокування кордонів не дозволяють прогнозувати терміни постачання матеріалів. Через блекаути кравецькі цехи залишаються без електроенергії. Проте бренд знайшов вихід, розподіляючи виробництво у різних підрядників, адаптуючи обсяги робіт під графіки відключення світла та замовляючи матеріали для пошиття заздалегідь.  

TONiA активно долучається до благодійних ініціатив та допомагає закривати збори для потреб військових і цивільних участю в благодійних аукціонах. Також ми працевлаштовуємо переселенців з окупованих територій.

За рік існування, TONiA став одним із найяскравіших дебютантів українського модного ринку. Бренд постійно перебуває в полі зору відомих інфлюенсерів та модних редакторів. Статті про TONiA виходили на сторінках L’Officiel Ukraine, Marie Claire Ukraine, Vogue Ukraine, а street style образи публікували Vogue Italy, Vogue Japan, Grazia, Elle Italy.

Наразі бренд активно налагоджує співпрацю з іноземними баєрами та шоурумами, маючи на меті вийти з продажами на міжнародний ринок. Адже лише не зупиняючись можна досягти успіху!