Ukrainian Fashion Week

Як українські бренди працюють під час війни: MASHAT

Як українські бренди працюють під час війни: MASHAT

Behind the Scenes

Готуючись до сезону Ukrainian Fashion Week SS25, що триватиме в Києві з 1 по 4 вересня, команда UFW звернулася до учасників з питанням: «Як ваш бренд проживає часи повномасштабного вторгнення?». Про нове поняття стабільності у світі постійної турбулентності нашій редакції розповідає Таша Лабунська, дизайнер_ка та засновни_ця бренду MASHAT.

Повномасштабна війна застала MASHAT у Торонто, тоді бренд базувався на дві країни: виробництво — в Україні, локалізація — у Канаді. Першочергово ми звʼязались з українською командою, тамтешніми підрядниками та майстрами для надання необхідної допомоги. Випуск нового дропу довелося перенести на невизначений час. Бренд долучився до волонтерства, допомагаючи українцям, котрі були змушені переїхати до Канади рятуючись від війни.

Щойно минув перший шок від згаданих подій, основна команда MASHAT вирішила повернутись до Києва. Це тоді здавалось єдино правильним, а ще — підтримати людей, які могли втратити роботу, підсилити економіку, навіть на мікрорівні. Ми перезапустили виробництво, налагодили роботу з підрядниками та постачальниками, активізували необхідні процеси для повноцінного функціонування бренду. Основним маркетом для MASHAT залишилась Північна Америка, з гордим маркером Made in Ukraine. Того ж року бренд підписав нові контракти з концептуальними магазинами, розширивши представлення офлайн, зокрема на аудиторію Нью-Йорку.

До Pride Month 2022 року MASHAT все ж вдалось підготувати та презентувати лінію кастомно-принтованої спідньої білизни. Разом з дропом було запущено кампанію *Sensitive Content на знак протесту проти видалення соцмережами фото- та відеоматеріалів про війну у стрічці новин. Так бренд підтримав соціальну ініціативу Мінцифри щодо справедливого висвітлення подій в Україні у ЗМІ. Відсоток з продажу лінії було спрямовано на потреби ЛГБТКІ+ людей, які залишались на небезпечних територіях.

MASHAT створює одяг, який не тільки дарує людям красу, а й надає впевненості, життєвої сили. Підтримка ЛГБТКІ+ спільноти залишається важливою складовою місії MASHAT. Забезпечення рівних прав для всіх людей незалежно від гендеру та орієнтації має особливе значення під час війни, це особливо стосується військових на лінії зіткнення. Цьогоріч MASHAT долучився до великого прайд-збору, організованого українськими квір-організаціями для захисників та захисниць України.

Зима 2023 року через знеструмлення енергосистеми стала складним випробуванням для життєдіяльності бренду. Але навіть такі обставини не завадили роботі над artisanal-колекцією NOMADNE2S. Цей випуск, натхненний номадичною подорожжю та самобутністю, водночас розповідає про глибокий звʼязок із власним корінням. Саме активна робота над колекцією NOMADNE2S надавала сил команді у темні часи. 

В колекції зчитується вплив війни, її далекосяжні й тривалі наслідки. NOMADNE2S привертає увагу до глобальної проблеми вимушеної міграції як явища, що слідує за військовою агресією. SS24 певною мірою виявилась провидчою, адже була придумана ще восени 2021 і мала побачити світ у 2022. Тож з холодним розумом можна сказати, що лютневе вторгнення загальмувало шлях бренду на рік. 

MASHAT народився в лютому 2020 року, всього за кілька тижнів до початку пандемії COVID-19. Ще до того, як світ встиг оговтатися від пандемії, на нашу землю прийшла повномасштабна війна. Іронія долі в тому, що у «мирні та стабільні часи» MASHAT ще не існував. Певно, справжня стійкість проявляється не у спокійні часи, а в моменти найглибших криз. Втім, MASHAT – це «за життя» і «про життя», саме ця основа філософії бренду завжди заряджає нас на більше. 

Vive la routine!