Ukrainian Fashion Week

Як українські бренди працюють під час війни: Juliya KROS

Як українські бренди працюють під час війни: Juliya KROS

Behind the Scenes

Готуючись до сезону Ukrainian Fashion Week SS25, що триватиме в Києві з 1 по 4 вересня, команда UFW звернулася до брендів-учасників з питанням: «Як ви проживаєте часи повномасштабного вторгнення?». Чи змінився вектор розвитку бізнесу з 2022 року та як вдалося віднайти натхнення для творчості в умовах війни, розповідає дизайнерка та засновниця бренду Juliya KROS — Юлія Перекрьостова.


Ми не готувалися до великої війни. 1 березня 2022 року бренд мав стати учасником шоу в Парижі за підтримки Посольства України у Франції. Ми придбали квитки, складали графік зустрічей, а заздалегідь відправлена колекція вже чекала на нас за кордоном​.


Та вночі 24 лютого замість Парижа, я з маленькою дитиною на руках, залишаючи дім, виробництво і всі надії, прямувала з прикордонної Сумщини на захід України. Через годину після мого від’їзду місто вже було оточено російськими танками.


В мене не було сумнівів щодо повернення за першої ж можливості. І вже за три місяці команда Juliya KROS продовжувала створювати колекції. У нових реаліях, під які довелося миттєво адаптуватися.


В місті майже не залишилося наших постійних клієнтів, замовлення яких були вкрай важливими для життєдіяльності бізнесу. Водночас багато людей продовжували перебувати на Сумщині та працювати тут, і що головне — жити. Тому насамперед було відновлено виробництво, щоб пропонувати не лише одяг, але й робочі місця. Всім нам потрібна робота, щоб годувати та утримувати сім’ї. Я прийняла цю відповідальність — від початку відновлення роботи команда бренду залишається в Сумах.


Я чудово усвідомлювала й психологічні та економічні зміни у житті українців, тому ми в Juliya KROS почали створювати повсякденні та універсальні речі за нижчими цінами, ніж зазвичай. 


Війна ускладнила вихід на зовнішній ринок через сумніви покупців до клієнтів та ритейлу щодо спроможності українського бренду виконувати замовлення в умовах війни. Проте щодня і без зупину ми доводимо протилежне.


Завдяки неймовірним постачальникам, що працюють всупереч викликам війни, у нас жодного разу не виникло проблем з постачанням тканин.


Впродовж двох з половиною років було створено шість колекцій, одну з яких ми презентували в рамках Ініціативи Support Ukrainian  Fashion на Brussels Fashion Week у 2023 році. Це був старт нової лінії бренду, що концентрується на питаннях сталої моди.

Від початку повномасштабного вторгнення ми також були учасниками виставок та показів у Парижі, Франкфурті та Берліні. 


Найважчим за увесь час для мене було повернути натхнення, адже війна торкнулася і фізичного стану, і ментального. Створювати, конструювати та шити одяг під звуки численних сирен повітряної тривоги складно. Ще складніше — коли ти чуєш вибухи в місті чи поблизу нього. Та всупереч всьому ми продовжуємо творити.


Як дизайнерка і власниця бренду, відповідаючи за людей, з якими працюю, я знаю, що не маю права зупинятися. Це єдиний спосіб подолати труднощі, які переживає Україна, і наблизити перемогу.