Ukrainian Fashion Week

Як українські бренди працюють під час війни: Helena ROMANOVA

Як українські бренди працюють під час війни: Helena ROMANOVA

Behind the scenes

Готуючись до cезону Ukrainian Fashion Week SS25, що триватиме в Києві з 1 по 4 вересня, команда UFW звернулася до учасників з питанням: «Як ваш бренд проживає часи повномасштабного вторгнення?». У новому матеріалі свою історію про творчість та бізнес під час війни розповідає дизайнерка бренду аксесуарів HELENA ROMANOVA — Олена Романова.

Напередодні 24 лютого 2022 року бренд готував нову колекцію, презентацію якої було заплановано на весну. Повномасштабне вторгнення застало колектив в Києві, і попри розуміння що напад росії цілком ймовірним, події викликали шок, моральне спустошення, повну незрозумілість і відчуття непередбачуваності майбутнього.

Ми з чоловіком, залишаючись в рідному місті поруч з батьками, одразу розпочали допомагати захисникам. Вдало розташована на Подолі дизайн-студія HELENA ROMANOVA поступово перетворилася на своєрідний хаб, в якому збирались віднайдені в хаосі перших днів медикаменти, спорядження і продукти, які ми розподіляли і передавали відповідно до потреб. Згодом вибудувались логістичні шляхи з Європи і США, з’явились можливості закривати специфічні і технологічні запити.

Якщо у перші тижні й місяці після 24.02.22 про дизайнерську діяльність не йшлося, то вже з початку травня, несподівано для себе, я повернулася до роботи над індивідуальними замовленнями. Водночас цікавість до бренду зросла у закордонних замовників, а завдяки чіткій та самовідданій праці державної поштової служби обставини війни лише злегка позначилися на термінах доставлення матеріалів і готової продукції. У 2022 році сталася ще й співпраця з нью-йоркським весільним брендом Justin Alexander в рамках презентації нової колекції одягу.

2023 рік став знаковим: Олена Романова повноцінно повернулася до дизайну одягу і роботою над total look для представників шоубізнесу. 


Бренд HELENA ROMANOVA також продовжив традицію створення аксесуарів для представників України на пісенному конкурсі «Євробачення», розпочату у 2021 році співпрацею з гуртом Go_A. У 2023 Олена Романова розробила образ для їхньої солістки — Катерини Павленко, а цьогоріч — кольчужну сукню для виступу Alyona Alyona. 

Влітку 2023 року бренд презентував колекцію, задуману ще до великої війни, переосмислюючи ідеї під впливом нової реальності, набутого досвіду й зміненого світогляду. 

У 2024 рік ми увійшли з низкою свіжих ідей, які наразі втілюються в нові колекції. Попри складність творчої роботи під час війни, моральні випробування, команда HELENA ROMANOVA успішно їх долає і готова до нових викликів.