Ukrainian Fashion Week

Як українські бренди працюють під час війни: GRIE

Як українські бренди працюють під час війни: GRIE

Behind the Scenes

Готуючись до cезону Ukrainian Fashion Week SS25, що триватиме в Києві з 1 по 4 вересня, команда UFW звернулася до учасників з питанням: «Як ваш бренд проживає часи повномасштабного вторгнення?». Про співіснування війни, творчості та бізнесу з нами ділиться Аліса Гришаєва — дизайнерка бренду cумок GRIE.

Після першої хвилі шоку 24.02.2022 головне було переконатись, що члени команди цілі і мають ресурси подбати про себе і родину. Частина людей опинилася поза межами України задля безпеки дітей, інші — залишилися в Києві. Тоді ще не було зрозуміло, що повернуться не всі, доведеться довго збирати колектив GRIE заново, бо на ринку праці була така ж пустка, як і в містах, які бомбардує росія.

Сидячи на підлозі станції метро Арсенальна під час однієї з тривог, я розмірковувала, як бренд може зарадити подіям. Спочатку ми розпродали наявний сток сумок, всі кошти надіслали на рахунок фонду «Повернись живим», зібрали гроші на потужний генератор для медичного закладу, знеструмленого і переповненого пораненими, в моєму рідному Чернігові. Передача пристрою стала завданням із зірочкою: в день закриття збору і прибуття генератора в Україну, був зруйнований міст між Києвом і Черніговом. Залишилась єдина дорога через поле, яку прострілювали росіяни, тому вважаю дивом,  що безстрашні водії врешті доставили обладнання.

Бренд GRIE завжди допомагав фонду «Старенькі», який опікується літніми людьми у скруті. Після початку повномасштабної війни наші внески до організації було подвоєно.

Ми постійно чули вибухи у стороні, де знаходиться виробництво і не знали, чи вціліло воно. Згодом дізнались, що цех і обладнання були неушкодженими, та роботу на підприємстві все ж було призупинено на два місяці. Після відновлення умови надзвичайно змінились. Оскільки всі матеріали імпортуються за іноземну валюту, зросла собівартість продукції. Логістика стала дорожчою і повільнішою, через обстріли і знеструмлення виробництво все одно не працювало повноцінно. 

Ці обставини спонукали ретельно переглянути процеси, оптимізувати та покращити їх. Для GRIE помічною стала грантова допомога від United States Agency for International Development, адже фінансовий запас міцності ми витратили на благодійність ще на початку повномасштабного вторгнення. Завдяки USAID сумки бренду було тричі представлено в шоурумах під час Тижнів моди в Мілані і Парижі. Ми отримали замовлення, нові партнерства, можливість розповісти світові про Україну та її культуру і отримали цінний досвід роботи B2B.

Було і є безліч зборів, які ми закриваємо й одразу відкриваємо нові. Потреби в машинах, медикаментах, реабілітації для захисників нескінченні. Та наш обовʼязок — забезпечувати цим тих, хто захищає українське небо, землю та море.

Попри всі обставини команда GRIE не концентрується на ненависті до ворога і трансформує цю потужну енергію у творчість. Ми продовжуємо робити те, що вміємо найкраще – створювати красу. У бренду є важлива місія — дарувати жінкам відчуття віри у щасливе майбутнє. Ми хочемо, щоб вони зберігали у серцях любов і надію.