Ukrainian Fashion Week

Як українські бренди працюють під час війни: Gasanova

Як українські бренди працюють під час війни: Gasanova

Behind the Scenes

Готуючись до сезону Ukrainian Fashion Week SS25, що триватиме в Києві з 1 по 4 вересня, команда UFW звернулася до брендів-учасників з питанням: «Як ви проживаєте часи повномасштабного вторгнення?».

Дизайнерка Ельвіра Гасанова розповідає, наскільки змінився бренд Gasanova з лютого 2022 року та як вплинула велика війна на творчість і бізнес.

Я вірю, що випробування даються тим, хто здатен їх пройти. Для бренду і колективу Gasanova повномасштабне вторгнення стало тригером, щоб згуртуватися. Ми зберігаємо команду у повному складі, невпинно донатимо й не зменшуємо оберти, бо це неприпустимо для нас. Наша відповідь на все, певно, в моєму стилі – треба робити зустрічну хвилю, а не ставати в запропоновані обставини.

Ми запустили процеси, до яких не доходили руки з початку заснування бренду – змінюємо систему обліку та управлінську звітність відповідно до світових стандартів, що дається непросто, але це потрібно.

Операційно ми ламаємо процеси, які будували одинадцять років, щоб стати справді ефективними, зменшити кількість ручної роботи, зменшити можливість помилятися в чомусь. Звільнити більше часу і ресурсів для творчості та нового.

Перезбираємо товарну матрицю, весь диджитал-маркетинг, комунікацію, позиціювання, партнерські програми, прояви бренду – насправді, абсолютно все. Мені здається, що зараз найкращий і найважливіший час для цього, тому я почала рухати ці тектонічні плити, на яких ми стоїмо, і з кожним днем відчуваю, що це немарно.

Gasanova стали відомими завдяки сукням і топам з кристалами, які вдягали світові зірки. Наразі ж я розумію, що ми не розкриваємо частину змін, які сталися з брендом за останні два з половиною роки. Наприклад, велика частина гардероба Першої Леді – наш bespoke. Як власне і всі вишиванки, поло і світшоти Президента, які, напевно, одні з найвпізнаваніших у світі, бо були на перших шпальтах.


Номінанти премій «Оскар» і «Ґреммі», зірки світового боксу мають одяг Gasanova. Чи всі знають, що ми робимо смарт-кежуал або діловий одяг? Поки що ця аудиторія невелика, але ми все виправимо.

Велику частину продажів складають наразі кежуал-речі, що приємно – це сигнал про те, що бренд має гарну репутацію і силу. Ми працюємо над тим, щоб такі речі були виразними й особливими, хоча раніше не робили на них ставку.

Найдорожчі речі здебільшого купують за кордоном, тому ми розширюємо географію і прагнемо робити більше прямих продажів. Для цього потрібно прогрівати нові ринки, а це вимагає часу.

Робота стала більш стратегічною і системною, а бренд Gasanova стає все ціліснішим. Друзі іноді жартують про безмірну кількість моїх ідей, ніби я розмиваю фокус. Вони мають рацію, але вважаю, що творчість існує, щоб не обмежувати себе. Дизайнер не має бути заручником власного іміджу. Тільки постійний рух, пошук і самовдосконалення додають жаги до життя. Я хочу пишатися домашньою роботою, яку ми робимо, не менше, ніж публікаціями у ЗМІ й гучними іменами в портфоліо.
Наш бренд не має багато продуктів, які є однозначно українськими – окрім наших сигнатурних вишиванок. Проте Gasanova – продукт України. Кожен з українських дизайнерів працює над спільним великим брендом творчої інтелігенції нашої держави, щоб показати: талановитих і працьовитих людей в цій країні дуже багато.

Українці стали більше цінувати своїх. Скоро європейці мріятимуть зайти на наш ринок. І їх чекатиме дуже потужний виклик, бо конкурувати їм буде непросто. Все тільки починається.