Ukrainian Fashion Week SS25
Історичні локації, незвичні формати та новий погляд на інклюзивність у моді.
Чим запам’ятався 55-й сезон Ukrainian Fashion Week
З 1 по 4 вересня, вперше після початку повномасштабного російського вторгнення, Ukrainian Fashion Week відбувся у Києві – заради підтримки української fashion-індустрії та посилення голосу України у світі.
«Серія вибухів, а не вітальна вечірка ознаменувала старт Ukrainian Fashion Week», – написав British Vogue про початок історичного сезону.
Першого вересня понад 50 найвпливовіших представників української fashion-індустрії об’єдналися на сходах Українського дому на Європейській площі у спільній заяві до міжнародної спільноти – OPENING MANIFEST, тримаючи гасла, серед яких «Brave to create the future» та «We design hope despite the war». Ця подія стала символічним відкриттям 55-го сезону Ukrainian Fashion Week SS25.
«Ми боремося за своє право залишатися українцями. Ми боремося за своє право жити у незалежній державі. Зі зброєю в руках, у цехах заводів, у творчих майстернях – ми боремося за свободу», – коментує Ірина Данилевська, співзасновниця та CEO Ukrainian Fashion Week.
Ukrainian Fashion Week SS25 у цифрах:
Загальна кількість учасників – 61 бренд.
Загальна кількість подій – 42.
Події відвідали іноземні журналісти та представники міжнародних медіа – ELLE France, British Vogue, The Guardian, Metal Magazine, Fucking Young!, Service 95.
40+ публікацій у світових ЗМІ – BOF, WWD, Vogue Business, ELLE USA, Harper’s Bazaar UK, British Vogue, Vanity Fair Italia, CNN, BBC, The Washington Post та багатьох інших.
Новий погляд на інклюзивність у моді
55-й сезон Ukrainian Fashion Week гостро відгукнувся на сьогодення та втілив інклюзивність нової української реальності. Модні покази повернулися в Україну з потужною заявою: ветерани війни – як чоловіки, так і жінки – вийшли на подіуми із протезами кінцівок на показах ANDREAS MOSKIN, GASANOVA та NADYA DZYAK.
ПУМБ та UFW організували тихий перформанс з героями-військовими – напівтемний подіум без світла софітів, музичного оформлення, декорацій та аплодисментів публіки, у супроводі лише поетичних рядків Сергія Жадана. Проєкт «Ми однієї крові» перераховує 50% прибутку на закупівлю засобів тактичної медицини, доставку компонентів крові у гарячі точки і врятував понад 126 тисяч життів.
Участь ветеранів війни на подіумах під час показів стала потужним символом стійкості та незламності духу українців. Це показало, що мода може і повинна бути інструментом соціальних змін.
Соціальна ініціатива
Спільною благодійною ініціативою всіх учасників Ukrainian Fashion Week SS25 став збір коштів на обладнання для паліативного відділення ветеранів у Реабілітаційній клініці Святенко (с. Циблі, Київська область). Ця соціальна ініціатива підкреслила важливість спільної відповідальності модної індустрії.
Унікальні локації
- Іван Фролов та театральний режисер Іван Уривський влаштували таємний показ-перформанс колекції SS25 у клубі K41 на Подолі.
- Бренд GUNIA Project відкрив для гостей двері тисячолітньої пам’ятки архітектури – Золотих Воріт.
- the COAT by Katya Silchenko відзначили десятиріччя бренду показом у сквері біля Національної Опери.
- BOBKOVA представила колекцію у Митрополичих підвалах Софійського собору.
- Показ J’AMEMME відбувся на 30-му поверсі хмарочоса з панорамою на центр Києва.
- KSENIASCHNAIDER представили колекцію у форматі вуличного дефіле біля готелю Sofia.
- Бренд сталої моди TG Botanical провів презентацію у залах Національного Музею Шевченка.
- RUSLAN BAGINSKIY відкрив курований арт-простір RB «Artisanal Journey» у галереї The Naked Room.
- VOZIANOV представив перформанс «in apocalypse» у дворику своєї студії на вулиці Лисенка.
Поза межами звичних форматів
Сезон Ukrainian Fashion Week SS25 запам’ятався незвичними форматами. Колекції молодих дизайнерів NEW NAMES були представлені у форматі Open Shooting.
LITKOVSKA представила унікальний проєкт, що об’єднав минуле та сучасність у символічних «Жнивах». Сезон, що розпочався у Києві та продовжиться в Парижі, втілює збір урожаю зусиль бренду за майже двадцятирічну історію, переосмислення традицій листування у новому світлі, а також знакову частину ДНК бренду – дихотомію Kyiv-Paris.
Ми вдячні за креативну співпрацю нашим партнерам.
ПУMБ представив соціальний проєкт «Не просто речі: одяг, що рятує життя». Лекційний день від Ukrainian Fashion Week та School of Art x Craft підтримав бренд LENOVO. Perwoll провели лекцію «Як не втратити стиль під натиском fast fashion». MINI Fashion Drive: концептуальна мода на дорогах України представили повністю електричний MINI Cooper, що продемонструвало рушійну силу просування обох брендів у напрямку сталості. Kronenbourg, що є глобальним партнером тижнів моди у світі – London Fashion Week, Copenhagen Fashion Week та Ukrainian Fashion Week – розробив форму для волонтерів UFW цього сезону.
У програмі Ukrainian Fashion Week SS25 зʼявився ще один новий формат – trade show, у якому цього сезону взяли участь 17 українських брендів одягу та аксесуарів.
Підтримка молодого покоління
Ukrainian Fashion Week, як і 27 років поспіль, продовжує відкривати та підтримувати молоді таланти України.
Благодійний фонд Ірини Адоніної United For Freedom вручив грант у розмірі 50 000 гривень дизайнеру-учаснику проєкту New Names, переможцем якого стала випускниця Schooll of Art x Craft Соломія Гриньків.
Український бренд взуття Kachorovska започаткував премію для молодих брендів – учасників Ukrainian Fashion Week. Першим переможцем премії у розмірі 100 000 гривень став бренд TONiА.
Цей сезон переконливо продемонстрував, як мода, що є не лише естетичним, але й гучним соціальним явищем, сміливо відповідає викликам часу. Війна змінила наше уявлення про життя, і мода стала інструментом вираження мужності, стійкості та віри у перемогу.
Ukrainian Fashion Week SS25 довів, що навіть у найтемніші часи мода має силу змінювати світ. Вона об’єднує людей, дає надію, підтримує культуру і допомагає Україні бути у ще один спосіб почутою світом. Це був не просто тиждень моди – це була сила опору, який ми демонструємо разом.