Ukrainian Fashion Week

Фіналісти конкурсу «Погляд у майбутнє. Музейна колекція Ханенків» на Neo.Fashion

Фіналісти конкурсу «Погляд у майбутнє. Музейна колекція Ханенків» на Neo.Fashion

3 червня в Берліні, в межах Berlin Fashion Week на платформі Neo.Fashion, відбувся показ колекцій фіналістів XXVI Всеукраїнського конкурсу молодих дизайнерів одягу «Погляд у майбутнє». Цього сезону фіналісти вже вчетверте беруть участь у Neo.Fashion — провідному майданчику для нових імен у модній індустрії Німеччини.

Цього сезону свої колекції представили молоді дизайнери:
Аліна Гніденко
Анастасія Навроцька
Олександра Сахаудінова
Василина Старик
Анастасія Стельмах та Вікторія Михайлюк

Аліна Гніденко / Бренд AGE

Рік тому коханий Аліни загинув на війні. «Для мене це дуже особиста колекція, де кожна деталь передає ті стани, крізь які я пройшла відтоді», — ділиться дизайнерка.

Її колекція «Між землею та небом» стала втіленням почуттів, можливістю поговорити зі світом про біль та надію, про глибину людського сприйняття, про жінок, які втрачають. Кожна деталь колекції відображає емоційні стани, пережиті протягом останнього року.

Анастасія Навроцька

Колекція «Ars Vulnerata» розкриває тему наслідків війни для окремої людини, її культури та нації. Вона є закликом оголити власні переживання, адже визнання — це перший крок до зцілення. Натхненням для створення колекції став Музей Богдана та Варвари Ханенків, зокрема внутрішні простори історичної будівлі, оформлені в стилі історизму.

«Я вірю, що сучасна мода має силу говорити на глибокі теми: про війну та відновлення, про пам’ять і майбутнє. Моя мета — створювати одяг, який не просто одягає тіло, а говорить — речі, які можуть бути аргументом, системою підтримки та інструментом ідентичності», — ділиться Анастасія Навроцька.

Олександра Сахаудінова

Творчий підхід Олександри Сахаудінової базується на експерименті та дослідженні — як в техніках, так і в матеріалах. Її дизайн балансують на межі моди та скульптури, продовжуючи дослідження моди як форми скульптурного вираження тіла.

«Сталий розвиток відіграє важливу роль у моїй роботі, тому я свідомо уникаю масового виробництва чи тиражування власних дизайнів. Натомість я рухаюся до більш мистецького, рефлексивного підходу, де мода є засобом особистого й культурологічного дослідження. Через свою роботу прагну порушувати важливі питання, осмислювати особистий досвід і звертатися до актуальних соціальних тем — роблячи моду не лише візуальною, а й змістовною», — ділиться Олександра Сахаудінова.

Василина Старик / бренд CANTADORA

Колекція «Візерунки пам’яті» черпає натхнення з декоративних інтер’єрів Музею Ханенків. Для дизайнерки ручна робота — це більше, ніж просто декор; це символ безперервності, позачасовості та поваги до майстерності, яка зберігає свою цінність у швидкоплинному світі.

«Візерунки, що колись прикрашали великі палаци, отримують нове звучання, доводячи, що справжня краса не піддається плину часу», — коментує Василина Старик. «Візерунки пам’яті» — це діалог між минулим і сьогоденням, у якому історія знаходить своє відлуння в теперішньому.

Анастасія Стельмах і Вікторія Михайлюк

Колекція молодого дизайнерського дуету була натхненна старовинною кахляною піччю з експозиції Музею Ханенків, декор якої перегукується з Косівською керамікою — ремеслом, яке у 2019 році було внесено до списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО.

«Ми прагнули переосмислити спадщину через дизайн, зберегти відчуття ручної праці, турботи та душі. Кожен принт у колекції створений вручну — з тією ж увагою, що й глиняний орнамент», — кажуть дизайнерки.

Ця колекція — діалог між минулим і сьогоденням, між ремеслом і сучасною формою, між українською спадщиною та світовим контекстом.

Показ відбувся за підтримки Департаменту Сенату Берліна з питань економіки, енергетики та підприємництва (Berlin Senatsverwaltung für Wirtschaft, Energie und Betriebe).

Credits: Eric Fischer, Jana Abel, Robert Schlesinger